BANJALUKA, 19. novembra – Jedinstvena pozorišna manifestacija “Evropska noć teatra”, kada pozorišta otvaraju svoja vrata posjetiocima i otkrivaju im svu čaroliju koju iznose na scenu, održana je i u Republici Srpskoj.
“Noć teatra” je protekli vikend svoju magiju podijelila sa deset evropskih zemalja, među kojima je i BiH, a u Srpskoj ovaj program su nosile profesionalne pozorišne kuće u Banjaluci i Pozorište Prijedor.
Četrdeset institucija kulture iz Srbije (pozorišta, centri za kulturu, studentski kulturni centri, muzeji, biblioteke i dr) i šest obrazovnih institucija pripremili su za svoje sugrađane obiman program – više od 50 predstava i 20 propratnih sadržaja (performansi, muzičkih događaja, muzejske postavke, radionice, izložbe i sl), sa popustom na ulaznice ili besplatno.
Na sceni Narodnog pozorišta Republike Srpske glumački ansambl je pred prepunim gledalištem izveo predstavu “Na dnu kace” u režiji Nikole Pejakovića, objavio je Glas Srpske.
Ovaj pozorišni komad je, kao i svaki put, izazvao ovacije i oduševljenje kod publike, koja je s uživanjem pratila predstavu.
U Gradskom pozorištu “Jazavac” igrana je komedija “Mister Bin” u režiji Vladimira Đorđevića, dok je ansambl Banjalučkog studentskog pozorišta u “Noći teatra” gostovao u Vitezu, gdje su izveli predstavu “Margareta”, omaž projekat Dragoslava Medojevića.
Pozorište Prijedor je povodom “Evropske noći teatra” u subotu uveče odigralo predstavu “Namćor”. Riječ je o komadu koji je po tekstu “Bluz osmeh” Miroljuba Rikija Nedovića režirao Željko Kasap.
Željko Kasap, koji pored toga što potpisuje režiju, igra i naslovnu ulogu u predstavi “Namćor”, istakao je da je veoma zadovoljan kako je publika primila ovu predstavu, te da mu je čast što je baš ona izvedena u ovoj noći koja je u pozorištima širom Evrope posvećena scenskim i izvođačkim umjetnostima.
Ideja
“Evropska noć teatra” jednodnevno je događanje posvećeno scenskim i izvođačkim umjetnostima. Ideja je dati posjetiocima priliku da upoznaju teatar iz druge vizure odlaskom iza scene, u prostorije teatra u koje publika inače nema pristup, upoznati ih s načinom njegovog funkcionisanja, pozvati ih na nova izvođenja i okrugle stolove, te jednostavno otvoriti komunikaciju na svim nivoima.